A mobilpiacon egy új multimédiás készülék kifejlesztésére támadt igény. Ennek előfutára volt az iPhone, melyben a tervezők a leendő új gép néhány tulajdonságát már kipróbálhatták és teszteltethették a felhasználókkal. Az iPhone fejlesztők egy óriási képernyővel rendelkező modellt fejlesztettek ki, mely nagyobb felbontású képernyővel rendelkezik az előző készülékeknél.
Steve Jobs, az Apple alapító-vezérigazgatója 2010. január 27-én a San Franciscó-iYerba Buena Arts Centerben mutatta be az új számítógépet. 2010. április 3-án reggel kilenc órakor, (magyar idő szerint délután 3-kor) kezdődött meg az Apple új táblagépének, az iPadnek az árusítása, az Apple Store előtt.[2] Az első napon háromszázezer darab kelt el belőle.[3]
Induló ára az Amerikai Egyesült Államokban (a memória méretétől és az adatkapcsolat típusától függően):
16 GB | 32 GB | 64 GB | |
---|---|---|---|
Wi-Fi | 499 $ | 599 $ | 699 $ |
Wi-Fi + 3G | 629 $ | 729 $ | 829 $ |
Az előrejelzések szerint kijelzőjének nagysága a 10-11 hüvelyk méretű, és így a 720 pixeles felbontású videók is remek minőségben nézhetők.[4]Könnyű és vékony, mobilinternettel használható. Internetezésre, filmnézésre, újság és könyv olvasására használható. Pontos adatait üzleti titokként kezelték.[5]
A készülék műszaki jellemzői a következőképpen alakultak. Kijelzője 9,7 hüvelykes, 1024x768 pixeles felbontású. Vastagsága fél hüvelyk, ami 1,25 centiméter, súlya 780 gramm. Az iPhone-hoz hasonlóan csak egy gomb van rajta,telefonálásra nem alkalmas, wifis és 3G-s (HSDPA) adatkapcsolatra viszont igen. A készülék üzemideje 10 óra, egy feltöltéssel egy hónapos készenléti időt is kibír.[6]
Tartozékai a wifin kívül: Bluetooth, gyorsulásmérő, automatikus fényerő-szabályzó szenzor, digitális iránytű, GPS, mikrofon. Hangkimenete jack dugós, beépítetthangszórókkal rendelkezik, és televízióhoz is csatlakoztatható. Külön erénye az iBookselektronikus könyvolvasó alkalmazás, melynek segítségével az iPad készülék kijelzőjén animált lapmozgatással, jól olvashatóak a szövegek.
Modell | Wi-Fi | Wi-Fi + 3G |
---|---|---|
Bemutató napja | 2010. január 27. | |
Kiadás dátuma | 2010. április 3. | 2010. április 30. |
Színes kijelző | 4:3 képarány (20 cm × 15 cm) IPS LCD, LED háttérvilágítással | |
Grafikával | 1024 × 768 px, 132 ppi, 720p felbontásig | |
Processzor | 1 GHz Apple A4 SoC[7] | |
Flash memória | 16 GB, 32 GB, vagy 64 GB | |
Wi-Fi | Integrált 802.11a/b/g/n és Bluetooth 2.1 + EDR | |
Kijelzők | gyorsulásmérő, automatikus fényerő-szabályzó szenzor, Digitális iránytű | |
Operációs rendszer | iPhone OS 3.2[8] | |
Akkumulátor | Beépített lithium-polymer; 25 W·h (10 óra folyamatos használat, 140 óra zenelejátszás,[9] egy hónap készenléti idő)[10] |
|
Súly | 680 gramm | 730 gramm |
Méretei | 24,3 cm x 19.0 cm x 1.3 cm |
Hírek
2010. január 6. Az Apple megmondta, hogy jön és tartotta is a szavát. Végre elérhetővé vált az új Mac OSX 10.6.6-os frissítésével a Mac App Store. Akik frissítenek, azok számára alapból a dockon mejelenik az új ikon, mellyel könnyedén elérhetővé válik az áruház. Az iPhone és iPad készülékeken már megszokott látvány fogad, csak nagyban. Az online alkalmazásboltból a nyitásnál több, mint 1000 alkalmazás érhető el, de tudjuk, hogy ez a szám folyamatosan csak bővülni fog. Én egy dolgot sajnálok csak, de ezt üzletnek hívják, amit az Apple csinál a legjobban a világon.
Már az iPad-es alkalmazásoknál is érezhető volt, hogy azért mert nagyobb a kijelző, majdnem dupla annyi áron adják az alkalmazásokat a fejlesztők. A Mac App Store-ban erre még rátettek egy lapáttal. Nyilván vannak ingyenes alkalmazások is, itt van például az új Twitter, mely tényleg nagyon szép, de a legtöbb program mégis igen drága, lásd Bejeweled 3 15,99€. (Na jó, lássuk be, ez megéri a pénzét.) Meg persze vannak kedvezmények is, hiszen egyes programoknak nem szükséges a “dobozos” verzióját megvásárolni. Az Apple iLife alkalmazások pl. 14,99$-ért kaphatóak, míg a közel 200 dolláros Aperture 3 csak 80 dodó jelenleg.
Az biztos, hogy hatalmas üzlet lesz ebből is, de fontos, hogy nagyon sok ember nemtetszését váltotta ki az, és ez látszik a hozzászólásokból is, egy-egy program értékelésénél, hogy egy alkalmazást 3x kell megvenni, ha iPhone, iPad vagy akár a Mac gépen is használni szeretnénk. Nyilvánvaló pl. az Angry Birds sikere, hiszen 5 millió darabos eladással büszkélkedik, ami már egy AAA kategóriás videójátéknak sem mindig adatik meg, de itt érezhető legjobban a fejlesztők pénzéhsége. Nem biztos, hogy ez a felhasználók érdekét szolgálja, de tény, hogy hatásos. Reméljük mihamarabb jönnek itt is a különböző “jóárasított” akciók.
Szavazás